PostNord jakelu

Aloittaja Tane, 03.10.2024, 00:02:17

« edellinen - seuraava »

Tane

Tilasin Italiasta Arteskyltä käytetyn planeettakameran. Kaikki meni hyvin ja BRT kuskasi Suomeen. Kunnes PostNord otti tehtäväkseen toimittaa Turun päässä kotiovelle. Odottelin ja kellonaikakin oli suunnilleen tiedossa kun aiemmin kyselin asiakaspalvelusta. Ei kuulunut mitään kunnes sähköpostiin ja tekstiviestillä ilmestyi tieto: Pakettia ei voitu toimittaa, alaovi lukossa eikä ovikoodia tiedossa. Mutta kun talossa on ovisummerit. Ei ole koodeja. Pitää osata painaa tietyn ovinumeron painiketta joka on aivan ulko-oven vieressä alle puolen metrin päässä. Ja minun nappini kohdalla lukee numeron lisäksi sukunimi. Kerroin tämän tänne kun olen tilannut paketteja ulkomailta ja kotimaasta kauan ja paljon! Kunnes nyt... Mitä tai keitä nuo nykyiset kuriirit, pakettien jakelijat ovat?  Paketissa on myös asiakkaan puhelinnumero. Mutta ei soiteta ja kysytä. Tekstiviesti on kuitenkin aikaa lähettää.

 
Celestron C14, Touptek 3G 290 mono

ispa

Olisiko siitä tuojakuskistakin kiinni palvelun taso? Olen tilannut kotiinkuljetuksella kirjoja ja Budbeeltä on tullut tekstiviesti ja Internetistä voi nähdä jakeluauton sijainnin ja voi seurata kun se kulkee katuja ja kun pysähtyy, niin kuski vie paketin ovelle. Toinen hyvä kokemus on ollut Ikean käyttämän kuriirin toiminta. Oli soittanut puhelimella ennen ovelle saapumista, mutta en kuullut soittoa kun kuuntelin kuulokkeilla kohtalaisen lujaa musiikkia. Onneksi huomasin katsoa puhelinta. Soitin numeroon ja kuski sanoin olevansa ihan heti ovella.  :azn:

Postnordilta voisi kysyä, onko heillä minkälainen poltiikka tuohon ovisummeri/numerolukkoon. Olen muutama vuosi sitten saanut PostNordin kuljettaman paketin. Se meni lähikauppaan kun pakettiautomaatti oli täysi. Pieni lisävaiva, muttei kohtuuton.
Ilpo Kantonen