Jalustatolpan paksuus

Aloittaja Lithos, 22.07.2024, 15:47:18

« edellinen - seuraava »

iosainio

Lainaus käyttäjältä: mistral - 31.07.2024, 11:40:32En ole kirjoittanut eristämättömästä kuopasta.

Juu ei, mutta aloituksessa ei mainittu varsinaisesta routasuojauksesta. Siis maanrajan alueelle riittävän laaja eristetty alue, joka estää roudan menon tolpan alapuolelle.

iosainio

Lainaus käyttäjältä: Harmaa Vaeltaja - 31.07.2024, 08:52:20Riippuu ihan sen kaivettavan maan laadusta. Moreeniin sellaisen kaivaa aika nopsaan, saveen tai kiveliöön aika paljon hitaammin. Tuli aikanaan testattua aika monta kertaa kun käsky kävi kaivaa taistelijaparin potero.

Rohkenen olettaa, että se kuoppa ei ollut metriä syvempi. Jos ajatellaan sitä routarajaa, niin Pudasjärvellä se lienee puolentoista metrin paikkeilla paikasta riippuen. Itse kaivaisin sen syvyisen kuopan mieluummin saveen, kuin moreeniin, joka sortuu atomikuopan kokoiseksi. Rauhanajan kuoppaa on aika kaivaa vaivalloisemminkin. Toki kaivuutyökalut pitää olla oikeat, ja harvoin sellaisia on muilla kuin ko. kuopan kaivajilla.

Harmaa Vaeltaja

Lainaus käyttäjältä: iosainio - 02.08.2024, 17:28:11Rohkenen olettaa, että se kuoppa ei ollut metriä syvempi. Jos ajatellaan sitä routarajaa, niin Pudasjärvellä se lienee puolentoista metrin paikkeilla paikasta riippuen. Itse kaivaisin sen syvyisen kuopan mieluummin saveen, kuin moreeniin, joka sortuu atomikuopan kokoiseksi. Rauhanajan kuoppaa on aika kaivaa vaivalloisemminkin. Toki kaivuutyökalut pitää olla oikeat, ja harvoin sellaisia on muilla kuin ko. kuopan kaivajilla.

No, en tiedä missä sinä intin kävit, jos kävit, mutta taistelijaparin katettu asema on huomattavasti metriä syvempi. Mutta sillä nyt ei ole tämän keskustelun kanssa mitään tekemistä, kunhan vain yritit tölväistä.  :grin:

iosainio

Lainaus käyttäjältä: Harmaa Vaeltaja - 02.08.2024, 20:56:56No, en tiedä missä sinä intin kävit, jos kävit, mutta taistelijaparin katettu asema on huomattavasti metriä syvempi. Mutta sillä nyt ei ole tämän keskustelun kanssa mitään tekemistä, kunhan vain yritit tölväistä.  :grin:
Totta, mun intin lajiini ei kuulunut kuopan kaivaminen ja sellaisen osaaminen. Porsaanharjulla katselin, kun jotkut niitä kaivelivat ja ei siellä ollut yhtään metriä syvempää kenttälapiolla kaivettuna. Duunissa sitten kaivoin aikoinaan sitäkin enemmän.

"Tölväistä" ???