AstroArt Store

Aloittaja vehnae, 23.11.2020, 13:07:07

« edellinen - seuraava »

MJoker

Hyvä muistutus sille, että aina kannattaa maksaa tilauksensa luottokortilla.

semmosta

Tilasin 4.9.2024 Skywatcher Heritage 150p dobsonian putken ja Svbonyn 2x Barlowin, yhteensä 367€ toimituskulujen kanssa. Toimitusajaksi lupailtiin AstroArt-Storen verkkosivulla 3-18 päivää, mutta tilausta ei ole edes käsitelty tähän mennessä saatikka sitten postitettu. Olen lähettänyt myyjälle sähköpostia kolmeen otteeseen, joihin ei ole kertaakaan vastattu. Tänään olen yrittänyt myös soittaa myyjälle ilman tulosta.

Päätin nyt laittaa Paypalin kautta valituksen ja peruutuspyynnön tilauksesta sähköpostiin. Katsotaan tuleeko rahat takaisin kahden viikon kuluessa.

Näin aloittelijana tuntuu todella törkeältä tulla huijatuksi.

Tomik

Sama juttu, tilattu 30.9. L-PRO suodatin ja bahtinov-maski. Alkuperäinen toimitusaika 3-18 PV. Nyt kysytty kahteen kertaan sähköpostilla tietoja tai arviota toimitusajasta. Ei mitään vastausta, joten peruutin tilauksen. Saa nähdä mikä prosessi on rahojen takaisin saamisessa. Todella harmi, olisin halunnut tukea kotimaista
yritystä. Nyt jännittää menikö rahat kokonaan hukkaan.

semmosta

Lainaus käyttäjältä: semmosta - 07.10.2024, 16:21:45Tilasin 4.9.2024 Skywatcher Heritage 150p dobsonian putken ja Svbonyn 2x Barlowin, yhteensä 367€ toimituskulujen kanssa. Toimitusajaksi lupailtiin AstroArt-Storen verkkosivulla 3-18 päivää, mutta tilausta ei ole edes käsitelty tähän mennessä saatikka sitten postitettu. Olen lähettänyt myyjälle sähköpostia kolmeen otteeseen, joihin ei ole kertaakaan vastattu. Tänään olen yrittänyt myös soittaa myyjälle ilman tulosta.

Päätin nyt laittaa Paypalin kautta valituksen ja peruutuspyynnön tilauksesta sähköpostiin. Katsotaan tuleeko rahat takaisin kahden viikon kuluessa.

Näin aloittelijana tuntuu todella törkeältä tulla huijatuksi.

Sain rahat takaisin paypalin kautta parin viikon kuluessa kun tein asiasta reklamaation ja 'eskaloin' tapauksen heidän sivuilla. Myyjää ei tosiaan pahemmin kiinnosta vastailla tai palauttaa rahoja omatoimisesti pyynnöistä huolimatta.

semmosta

Lainaus käyttäjältä: Tomik - 23.10.2024, 12:19:39Sama juttu, tilattu 30.9. L-PRO suodatin ja bahtinov-maski. Alkuperäinen toimitusaika 3-18 PV. Nyt kysytty kahteen kertaan sähköpostilla tietoja tai arviota toimitusajasta. Ei mitään vastausta, joten peruutin tilauksen. Saa nähdä mikä prosessi on rahojen takaisin saamisessa. Todella harmi, olisin halunnut tukea kotimaista
yritystä. Nyt jännittää menikö rahat kokonaan hukkaan.

Jos maksoit Paypalin kautta suosittelen ottamaan sinne yhteyttä.

janikoo

Putiikin toimitusjohtaja avautui Astroartin discordissa, että on ollut kipeänä ja siksi vastaukset viivästyneet. En tiedä sitten mitä siitä pitäisi ajatella.

Tomik

Lainaus käyttäjältä: semmosta - 04.11.2024, 10:37:48Jos maksoit Paypalin kautta suosittelen ottamaan sinne yhteyttä.

Maksoin luottokortilla, olin pankkiin yhteydessä ja asia on siellä käsittelyssä. En saanut vastausta kyselyihin tai tilauksen perutusviestiin.

Harmaa Vaeltaja

Luitteko tätä ketjua ennen tilaustanne?

ridethesky

Sama juttu täällä, tilasin Sky-Watcher Virtuoso GTI kaukoputken 19.9, sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Kyselin tilauksen tilannetta 21.10, ja odotin vastausta viikon, jonka jälkeen pyysin, että peruisivat tilaukseni. Tästä on nyt 7 päivää (28.10), enkä ole saanut vastausta.

Verkkokaupoissa on 14 pv peruuttamisoikeus tavaran vastaanottamisesta (tavaroita ei ole vielä lähetetty), ja myyjän on palautettava rahat 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta.
Lähde: https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/verkkokauppa/peruuttamisoikeus-verkkokaupassa/

Eli jos en saa rahat takaisin viimeistään 12.11, pyydän että pankkini ottaa asian käsittelyyn.

En valitettavasti lukenut tätä ketjua tai arvosteluja ennen tilauksen tekoa, mut nyt tiedän että jopa Suomessa voi olla kyseenalaisia verkkokauppoja. Saakohan kukaan tavaroita tästä verkkokaupasta? Ehkä ne myyvät vain tavaraa, jota on oikeasti hyllyssä, tai toimitusajat ovat todella pitkiä jälkitoimitustuotteissa.

Joka tapauksessa verkkokaupassa pitäisi olla realistiset toimitusajat tuotteiden sivuilla, ja jos ilmoitettu toimitusaika ei täsmää, siitä pitäisi ilmoittaa asiakkaalle, tai ainakin viesteihin täytyy osata vastata, se on ihan normaalia asiakaspalvelua. Harmittava tapaus.

ridethesky

Lainaus käyttäjältä: janikoo - 04.11.2024, 10:41:05Putiikin toimitusjohtaja avautui Astroartin discordissa, että on ollut kipeänä ja siksi vastaukset viivästyneet. En tiedä sitten mitä siitä pitäisi ajatella.

Kuulostaa siltä, että heillä ei ole mitään työntekijöitä asiakaspalveluhommissa? Epäilen että näin voi olla, koska he myyvät tuotteita kuuteen eri maahan, eli tilauksia ja asiakaspalveluhommaa on varmaan paljon.

Toimitusjohtaja sanoi tässä viestiketjussa näin (23.8.2023):
"Meillä on henkilökuntaa Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Työllistämme useita henkilöitä nykyisin ja meiltä saa asiakaspalvelua kaikilla pohjoismaisilla kielillä."

Eli ainakin vuosi sitten heillä oli väkeä palkattu asiakaspalveluhommiin.

Jouko_Kettunen

Sain vielä pari vuotta sitten ihan hyvää ja ripeää palvelua, kun uusin kalustoani. Olisihan se mukavaa, kun olisi kauppa, jossa voisi asioida suomeksi ja takuu ym kysymykset hoituisivat kotimaassa helpommin. Valitettavasti Suomen markkinat ovat kovin pienet ja näyttää siltä, että tämäkään yritys ei nyt onnistunut. Samanlaisia kokemuksia kertyi aikoinaan Ylvasta ja Villen Kellosta, jotka myös toimivat aluksi ihan hyvin, mutta päätyivät samanlaisiin ongelmiin.

NM

Moi!

Sen verran pitää korjailla omia sanomisia etten ole mielestäni vihjaillut kaupan mahdollisesta rikoksesta, vaan ihan avoimesti ja puhtaalla omallatunnolla syyttänyt heitä toisen omaisuuden myymisestä eli rikoksesta.

Ja mitä tulee yhden kommentin uusiin käyttäjiin, niin voin helposti samaistua, jos oma harrastus alkaisi asioinnilla tämän liikkeen kanssa, se myös varmasti jäisikin siihen.

Ei oikein vieläkään löydy hyvää sanottavaa, vaikka sain heiltä paljon kullan arvoista tietoa harrastuksen alussa, niin sekään ei oikein mieltä lämmitä jos tavaraa ei toimiteta eikä saada puristettua toimitus vahvistusta, vaikkakin lasku Klarnan kautta tavarasta oli laitettu liikkeelle.

Ei minulla muuta.

Yt,

Niko Molin

janikoo

Astro-artin discordissa lukuisat asiakkaat valittivat toimituksista joita eivät ole saaneet, omistaja poisti kaikki kyseiset viestit ja kirjoitti pitkää vuodatusta kuinka hän on sairaana ja kateelliset kilpailijat siellä vaan puhuu pahoja. On kyllä erikoinen kauppa.

TeroP

Lainaus käyttäjältä: janikoo - 23.11.2024, 10:24:32Astro-artin discordissa lukuisat asiakkaat valittivat toimituksista joita eivät ole saaneet, omistaja poisti kaikki kyseiset viestit ja kirjoitti pitkää vuodatusta kuinka hän on sairaana ja kateelliset kilpailijat siellä vaan puhuu pahoja. On kyllä erikoinen kauppa.
Mitkä kilpailijat? Paljos meillä niitä suomessa on?

Tätä ketjua vuosia seuranneena itse en henkilökohtaisesti ikinä edes yrittäisi ostaa mitään kyseisestä puljusta, ihmettelen vain kuinka jotkut vielä edes yrittävät onneaan tuolla negatiivisella palautemäärällä.

Esamursu

Trustpilotissa lähestulkoon vain kilpailijoiden arvioita?

Jos väitetään että negatiiviset arvostelut kilpailijoilta, ovatko nämä positiivisetkaan sitten oikeilta asiakkailta?

https://fi.trustpilot.com/review/www.astroart-store.com?sort=recency

AstroArtilta tuli aikaa sitten jo minun asiaan sellainen selittelyvisesti ja lähinnä rivien välistä sai lukea että olen vähän tyhmä ja loppupelissä ei ollut täysin AstroArtin vika. En ole se laatikon terävin veitsi, mutta ei sitä tarvitse jonkun firman edustajan tarvitse minulle kertoa. Aluksi kyllä oltiin innokkaita auttamaan joka asiassa, mutta ehkä ei olisi pitänyt kysyä yhtään mitään, kerta mitään en sitten ymmärrä. Ei muka laitteessa ollut vikaa, mutta kummasti jalustapää toimii nyt ja ei todellakaan toiminut kun sinne lähetin. Pitihän se korjata tietenkin, että sitten voi jollekin toiselle myydä.

Täältäkin taisin kysyä siitä vika-asiasta ja ei ollut mitenkään hirveän tavaton vika joka oli kysessä.
Edit: En kysyny täältä, mutta oli "Both axes... No response!" -vika

Selkeästi AstroArt ei ota ainakaan täyttä vastuuta ja osan siitä kaataa minun päälle, mikä on aika ylimielistä toimintaa. Hyvä firma saa paljon hyviä palautteita, huono saa paljon huonoja. Niinhän se vain on, ei siinä selittelyt ja valehtelu auta.