AstroArt Store

Aloittaja vehnae, 23.11.2020, 13:07:07

« edellinen - seuraava »

Capu

Tässä on nyt jo useammaan kerran yritetty soittaa sinne viimeksi kuluneen kahden viikon aikana eri aikoihin, mutta kukaan ei vastaa.

Oskari Nikkinen

Lainaus käyttäjältä: Tähtiusva - 29.08.2023, 21:42:43
Kirjoitin aiemmin

Muutaman euron raportti antaa hyvän kuvan yrityksen nykyisestä tilanteesta.
https://www.kauppalehti.fi/tilaus/#/yritystuote?businessId=32234856&productCode=0191001

Suosittelen kaikille yllä oleville henkilöille pientä investointia tuohon linkin mainittuun palveluun. Sieltä saatte suuntaa antavan vastauksen että missä tavarat viipyy, varmaan vaikeaa tilailla uutta tavaraa kun vanhatkin laskut vielä maksamatta.

MJoker

Vaihtelevia kokemuksia Astroartista. Halvemmat tuotteet, joita on hyllyssä, ovat hyvin saatavilla ja palvelu sekä nopeaa. Tilattavat tuotteet "3-18 päivää" taas näyttävät olevan kiven takana ja asiakaspalvelun vastaukset puolitotuuksia tai valehtelua.

Viimeisimpänä yritin tilata filtterin lokakuun lopulla, mutta filsua ei kuulunut marraskuun loppuun mennessä. Black Fridayn tullessa peruin tilauksen ja tilasin uudelleen halvemmalla hinnalla (koska AA ei suostunut päivittämään tilausta uudellen hinnalle, asiakaspalvelu  :rolleyes: ). Tähän päivään mennessä filsua ei ole kuulunut, mutta koko ajan on ollut tulossa "ensi viikolla" ja ollut jo tullissakin jumissa jne.

Pyysin viime viikolla selitystä sille, muten tullissa jo olevalla tuotteella voi kestää viikkoja vapautukseen, mutta vastausta en saanut. Tänään peruin tilaukseni ja pistin tulemaan toisaalta parin päivän toimitusajalla.

Mahtava homma, että alalla on kotimainen toimija, mutta asiakaspalvelun on kyllä rehellistyttävä, jos yritys aikoo menestyä. Pidemmätkin toimitusajat ovat usein ok, jos sen vain tietää etukäteen. Jos aikaraami ei sovi, voi sit tilata muualta ja seuraavalla kerralla taas mahdollisesti AA:lta. Jos taas toimitusajasta kerrotaan kokoajan puolitotuuksia (tai suoria valheita?), asiakkaan menettäminen ainakin minun kohdallani on kovin todennäköistä. Tällä kerralla meni muiden toimijoiden BF-alet ohi, kun päädyin uskomaan verkkokaupan arvioita ja asiakaspalvelun palautteita aikataulusta. Nyt lienen viimeisen tilaukseni AA:lta tehnyt, menettänyt parin kuukauden verran kirkkaita öitä (eli oikeasti viikon verran), noin 100 euroa sekä hermoni.

Ei jatkoon tämän kokemuksen perusteella.

naavis

Vähän vaihtelevia kokemuksia myös meikäläisellä.

Viimeisen vuoden aikana varastossa olevat jutut ovat tulleet kyllä nopeasti, mutta esimerkiksi Luntin säilytyssalkkua ehdin odottaa 9 kuukautta ennen kuin peruin tilauksen. Salkun kanssa on ilmeisesti oikeastikin toimitusvaikeuksia valmistajalla, mutta olisin toki arvostanut aktiivisempaa yhteydenpitoa kauppiaalta ja selkeää selitystä asiasta. Sen sijaan ehdin jo useamman kerran kuulla että tuote on tulossa parin viikon päästä.

MJoker

Astroart se vaan on lahja, joka jatkaa antamistaan. Toistamiseen saa kysellä myös rahojen palautusten perään, kun ei näytä tapahtuvan.

naavis

Vähän huonoja kokemuksia kanssa ollut viime aikoina rahojen palautumisen kanssa. Olen joutunut pari tilausta perumaan, koska tuotteita ei vain ole tuntunut olevan saatavilla. Ensimmäisen perutun tilauksen kanssa rahojen palautus kesti yhteensä kolme viikkoa, ja toisen tilauksen kanssa noin kaksi viikkoa. Molempien perumisten yhteydessä kerrottiin rahojen palautumisen kestävän keskimäärin 5 arkipäivää.

Kommunikaatio sinänsä on ollut ihan avuliasta kun olen rahojen perään kysellyt.

CSB

Uusi kamera tulossa ilmoiti AstroArt-Store tänään, kaksi päivä myöhässä. Ei paljon

Kiitos pojat

CSB

Tane

 Tilasin 1. huhtikuuta Astro Artilta Touptek 3G 462M kameran 176 euroa postimaksuineen. Toimitusaika 3-18 päivää. Tilatessa sanottiin että seuraavalla viikolla lähtee lähtömaasta. Tuossa vaiheessa maksoin kun odotus ei tulisi sen pitemmäksi. Aika kului ja tultiin 19. huhtikuuhan. Tiedusteluuni vastasi asiakaspalvelu että tavarat ovat edelleen lähtömaassa. 24 huhtikuuta peruutin tilauksen ja asiakaspalvelu lupasi palauttaa maksun keskimäärin viidessä arkipäivässä. Nyt on menossa 17 toukokuuta eikä palautusmaksua kuulu. Viimeiseen 13. toukokuuta kyselyyni vastattiin että  kassajärjestelmästä vastaavaan otetaan yhteys ja asia hoidetaan.
Celestron C14, Losmandy G11 ja Touptek 3G 290 mono

Tane

 Vähän tarkennan edellistä viestiäni. Totean vain sen mitä tapahtui syyttelemättä ketään. Otan täyden vastuun. Kun tilaa eikä halua odottaa määrättömiä aikoja on ensin varmistettava että tuote on heti lähetettävissä. Nythän en sitä varmistanut, luvattiin toki parin kolmen viikon sisälle mutta ei voi ennakoida Astro Artista riippumattomia yllätyksellisiä toimitus vaikeuksia kun tuote ei vielä ole heidän hyllyssään. Olin huolimaton ja siitä voin syyttää vain itseäni. Tilasin vastaavanlaisen tuotteen Italiasta ja edellisestä viisastuneena varmistin että se voidaan lähettää heti. He lähetti ja samoin olisi toiminut Astro Art vastaavassa tilanteessa.

 Peruutetun tilauksen rahojen palautuksesta on turha valittaa sen enempää, myyjä ei joka tilauksen kohdalla voi olettaa että ne perutaan...oppirahoja tässä silloin tällöin on aina joutunut makselemaan.

 Ei Astro Arttia voi suoralta kädeltä tyrmätä. Pienellä markkina-alueella suomalainen astromyyjä on tarpeeksi ahtaalla ja levittäytymisessä laajemmalle saa taistella olemassa olostaan toisten myyjien kanssa. Hyvässä yhteisymmärryksessä myyjän ja asiakkaan kanssa mennään eteenpäin niin tyvenet kuin karikot.
Celestron C14, Losmandy G11 ja Touptek 3G 290 mono

Ransu

Kannattaa lukea Trustpilotista ennen verkkokauppatilauksen tekemistä palautteet kaupasta josta olet ostamassa. Tässäkin tapauksessa nuo palautteet valitettavasti ovat aika karua luettavaa. Vastuu rahojen palauttamisesta on kaupalla ja kannattaa lisätä painetta jotta asia hoituu. Raha kuitenkin on ihan perushyödyke, jota on yleisesti saatavilla.


Omalla kohdalla erään toisen ei astrotarvikekaupan kohdalla rahojen palautuminen kesti yli vuoden, ehdin tehdä rikosilmoituksen petoksestakin, mutta poliisi ei ottanut käsittelyyn, koska kaupalla oli niin paljon vastaavia tapauksia :shocked: Lopulta kauppias palautti rahat, ja nimenomaan tekemäni trustpilotin palautteen peusteella.

Mainitsit Tane tilanneesi vastaavanlaisen kameran Italiasta ja saaneesi sen, eli tavaraa on saatavissa, siitä ei ole kyse. Kyse tuntuu olevan enemmänkin siitä että Astroart ei tunnu saavan tavaraa toimittajilta. Jokainen voi pohtia itse mahdollisia syitä tähän. Itse en tällä hetkellä uskaltaisi tilata firmasta mitään, jota ei löydy hyllystä.

Itsekin toivon Astroartille hyvää tulevaisuutta, mutta tällä hetkellä tilanne näyttää valitettavasti kaikkea muuta kuin hyvältä.
 
Rauno Päivinen
Imatra
C14, Meade10" LX200 OTA,Tal100RS, Vixen 81SD, EQ8.
http://pellervo-observatory.blogspot.com/

Tane

 Viikko sitten maanantaina kertoivat kassaongelmien selvinneen ja pääsisivät seuraavana päivänä tilittämään palautuksia. Pahoittelivat kun on kestänyt. Sitten perjantaina kertoivat kassaongelman edelleen jatkuvan. Joku sanoi täällä aiemmin saaneensa palautuksen kolmessa viikossa. Minulla on nyt mennyt neljä ja jatkuu...Olen  yrittänyt puhua aina Astroartia kannustavasti, mutta jos ei 176 euron sinällään pientä summaa pystytä palauttamaan niin usko ainakin heidän lupauksiinsa loppui.
Celestron C14, Losmandy G11 ja Touptek 3G 290 mono

Harmaa Vaeltaja

Onko tämä firma kaatunut kokonaan? nettisivut toimii ja tilauksia otetaan vastaan, mutta ne ei etene minnekään eikä sieltä kukaan vastaa mailiin eikä puhelimeen. Pari viikkoa olen yrittänyt saada heitä kiinni.

En tokikaan uskaltanut antaa heille rahojani kun on ennenkin ollut haasteita heidän kanssaan, eli käytin heidän tarjoamaansa mahdollisuutta maksaa Klarnan kautta vasta sitten kun olen saanut tavaran. Nyt he kuitenkin aktivoivat Klarnan maksun liki pari viikkoa sitten, mutta eivät ole toimittaneet tavaraa. Tilaus on edelleen heillä tilassa "vastaanotettu ja odottaa käsittelyä" eli sen mukaan tilaustani ei ole edes käsitelty, saati tilattu tai toimitettu, mutta Klarnalla on toinen tieto. No, Klarna pysäytti tilanteen, eli minun ei tarvitse maksaa sitä maksuajan puitteissa koska en ole saanut tavaraa vielä.

Valitettava tilanne, mutta oletan näillä tiedoilla että he ovat menneet nurin tai menossa nurin. Ei tuo ole normaalia kaupankäyntiä.

Tane

Lainaus käyttäjältä: Tane - 28.05.2024, 07:35:09Viikko sitten maanantaina kertoivat kassaongelmien selvinneen ja pääsisivät seuraavana päivänä tilittämään palautuksia. Pahoittelivat kun on kestänyt. Sitten perjantaina kertoivat kassaongelman edelleen jatkuvan. Joku sanoi täällä aiemmin saaneensa palautuksen kolmessa viikossa. Minulla on nyt mennyt neljä ja jatkuu...Olen  yrittänyt puhua aina Astroartia kannustavasti, mutta jos ei 176 euron sinällään pientä summaa pystytä palauttamaan niin usko ainakin heidän lupauksiinsa loppui.

Yllä minun kokemuksia. Antavat lupauksia, mikään ei etene. Toissa perjantaina vastasivat viimeksi, eli on sellaista toimintaa.
Celestron C14, Losmandy G11 ja Touptek 3G 290 mono

Tommi L

Toimitusnopeuden suhteen on valitettava tosiasia, että isot toimijat isommilla varastoilla helposti jyräävät pienet. Astro-Artilla on onneksi ymmärretty tämä ja lähdetty laajentamaan Suomen rajojen ulkopuolelle. Toivon lämpimästi, että onnistuvat, sillä asiantuntemus ja halu palvella on oman kokemukseni perusteella Astro-Artilla aivan eri luokkaa kuin isoilla eurooppalaisilla toimijoilla (esim. Astroshopin yhden virkkeen tylyttäjä-myyjät).

Tuolla alalla pärjääminen on kuitenkin valitettavan pääomariippuvaista. Kävin äskön skouttaamassa brittiläisen FLO:n varaston: varastossa lojuu lähettämistä valmiina yhteensä 188 erilaista kaukoputkityyppiä, joita osaa lähemmäs kymmenen kappaletta. Esim. 3000 euron hintaluokan Askar FRA600 putkea kuusi kappaletta. Puhutaan jo pelkästään kaukoputkien osalta useiden miljoonien arvoisesta varastosta.

Astro-Artilla putkia on nopeasti laskettuja alle 20 ja enimmäkseen edullisia aloittelijaputkia. Varaston arvo korkeintaan joitakin prosentteja FLO:n varaston arvosta jos sitäkään.

Oman kokemukseni perusteella tavara on lähtenyt hyvällä nopeudella niin suurten eurooppalaisten toimijoiden, kuin myös yhtälailla Astro-Artin varastosta. Monet tilaukseni Astro-Artin varastosta ovat saapuneet 2-3 vuorokauden sisällä tilauksesta.

Mutta pullonkaula on sitten varaston koko. Toimijasta riippumatta tuotteita on jouduttu toisinaan odottelemaan, jos ei varastosta olekaan löytynyt. Valitettavasti tässäkin suuri volyymi helpottaa ja tuotetoimituksia on isoilla toimijoilla useammin.

Itselläni ei ole ollut ongelmia asiakaspalvelun kanssa, mutta toki tilaukset ovat toisinaan kestäneet, jos tuotetta ei ole ollut varastosta ja saatavuus ollut yleisestikin heikko. Toisaalta kustomoitu jalusta-adapteri, jonka tekivät millin tarkasti, itse tekemieni piirustusten mukaisesti saapui parissa kolmessa viikossa. Tuollaista palvelua en oikein voisi odottaa muualta.

Kun ongelmia ilmeisesti kuitenkin on ollut, niin toivottavasti parantavat juoksuaan. Kenties ongelmienkin taustalla on pienet resurssit (ja toivottavasti ei muuta), mutta on toki selvää, ettei kenenkään pitäisi odottaa rahojaan viikkotolkulla. Antaahan se aina epäluotettavan kuvan.
Celestron C8, Celestron EdgeHD 800, Esprit 100ED, Askar FRA400
iOptron CEM70, iOptron CEM26, Celestron AVX
ASI294MM, ASI183MM, ASI462MC, ASI174MM, ASI120MM

Harmaa Vaeltaja

Omituista että kehut Astroartin halua palvella, kun heitä ei saa millään välineellä edes kiinni viikkokausiin. Minusta se ei kyllä taatusti osoita minkään sortin halua palvella tippaakaan. Tuon huonommin ei edes voi asiakasta palvella, tuohan on ihan totaalinen nollasuoritus. Vähään te tyydytte kun asioita ei saa heidän kanssaan edes keskustelun asteelle.

Sen sijaan minulla on aivan päinvastainen kuva Keski-Euroopan asiakaspalvelusta. Sieltä vastataan hyvin lyhyellä viiveellä, vastataan aina ja asiallisesti, mitään ongelmia asioiden hoidossa ei ole koskaan ollut yhdenkään esim. saksalaisen tai ranskalaisen tai italialaisen firman kanssa,