AstroArt Store

Aloittaja vehnae, 23.11.2020, 13:07:07

« edellinen - seuraava »

T. Öhman

Kun täällä tuota asiakaspalvelua on moitittu, niin todettakoon oman erittäin vähäisen (=yhden ostoyrityksen) kokemukseni perusteella, että asiakaspalvelu oli kerrassaan oivallista. Tilasin kartan, joka luvattiin parissa-kolmessa viikossa. Kun sitä ei kolmen ja puolen kuukauden jälkeenkään kuulunut, aloin kysellä perään. Vastaus tuli alle vuorokaudessa vieläpä viikonloppuna, ja kun ei toimitusvarmuutta ollut, rahat olivat seuraavana pankkipäivänä takaisin tililläni. Tällaisessa tilanteessa siis täydellistä asiakaspalvelua.

Se mikä selvästi asiakkaan näkökulmasta mättää, on tukkurin toiminta, ja siihen voipi olla aika vaikea AstroArtinkaan vaikuttaa. Ymmärrän sen, että tässä maailmantilanteessa hifivehkeiden saannissa varmasti on ongelmia, mutta karttojen saatavuuteen sen ei mun järkeni mukaan todellisuudessa pitäisi vaikuttaa.

Se, mihin voisi AstroArt jatkossa kiinnittää mun näkökulmastani enemmän huomiota on saatavuuden mainonta. Tuo kartta oli nähdäkseni koko kesän tarjolla samalla toimitusajalla, vaikka oikeasti todellisesta toimitusajasta ei ollut hajuakaan.

Mutta asiakaspalvelusta ongelmatilanteessa - sekä tietenkin siitä, että Suomessa nyt tällainenkin firma on - saa AstroArt meikäläiseltä vain kehuja.

Teemu

HarriR

Kyselet parin kolmen viikon toimitusta kolmen ja puolen kuukauden kuluttua kun myyjä ei ole hiiskahtanutkaan asiasta, ja pidät sitä oivallisena asiakaspalveluna? edes minä en osaisi vittuilla noin taitavasti asiakaspalvelun laadusta  :laugh:

T. Öhman

Pidän sitä, että vastataan vajaassa vuorokaudessa viikonloppuna ja rahat palautetaan perutusta kaupasta välittömästi oikeasti oivallisena asiakaspalveluna, kun eipä se todellakaan mikään itsestäänselvyys ole. Se, olisiko firman pitänyt sitten kesällä aloitteellisesti kertoa, ettei tilauksen todellisesta saapumisesta ole haisuakaan (semminkin jos ja kun tukkuri heille sanoo, että tulossa on), on nähdäkseni eri juttu. Ymmärrän täysin, että monen mielestä olisi tietysti pitänyt. Itse en karttaa tarvinnut kun ei havaintokausi ollut päällä, joten eipä tulllut kyseltyäkään ennen kuin nyt. Ja kuten edellä sanoin, se että kartta oli koko ajan samalla näennäisellä toimitusajalla tarjolla, ei taas ollut AstroArtilta kiitettävä suoritus. Eli totta kai petrattavaa piisaa, kuten tuoreelta firmalta voi olettaakin, mutta ainakin moka rehdisti tunnustettiin kun kyseltiin ja korjattiin mitä korjattavissa oli. Ainakaan omasta näkökulmastani tässä ei ole vahinkoja päässyt tapahtumaan, mieluummin vaan olisin euroni antanut kotimaiselle toimijalle kuin taas kerran Jeff Bezosin sinänsä ansiokkaisiin rakettiharrasteisiin. Ja tiedänpähän seuraavan kerran, että kysyn etukäteen, mikä ihan todellinen saatavuus on ennen kuin tilailen.

Teemu

HarriR

Jos tuote on maksettu, eikä se ole tulossa ilmoitetussa aikataulussa, on myyjän kerrottava siitä asiakkaalle viimeistään ilmoitetun aikataulun paikkansapitävyyden selvittyä. Ihan perusasiaa. Eli jos ilmoitettu toimitusaika on kaksi viikkoa, niin tuossa noin puolentoista viikon kohdalla on ilmiselvää että kaksi viikkoa ei tule toteutumaan.

T. Öhman

Näin sitten varmaan on, itse en tuollaiseen ole koskaan jaksanyt kiinnittää huomiota. Jos oletetaan, että jonkinlainen vastaava koodisto koskisi esim. Bezosin puljun kautta tilaamiani tavaroita, saisin olla vähän väliä reklamoimassa, koska hyvin harvoin ajat pätevät ja kirjan saapuminen voi kestää kuukausitolkulla. Ainakin oma elämäni on ihan liian lyhyt moisesta stressaamiseen. Jos kirjaa ei näy muutaman kuukauden jälkeen, sitten reklamoin. AstroArtin kanssa homma vaan kävi huomattavasti kivuttomammin kuin Jeff-sedän lafkan (tai vallankaan Amazon Marketplacen, mutta ei mennä siihen niin ei lipsuta aiheesta). Mutta kukin tyylillään.

Teemu

Terminaattori

Suht vähän olen ostoksia viime vuosina tehnyt, mutta tässä minunkin kokemukseni tästä firmasta kolmen tilauksen pohjalta: tilatut tavarat ovat tulleet perille vähintäänkin suurin piirtein luvatussa ajassa. Viimeksi viime viikolla tuli postissa pieni atsimutaalijalusta, joka oli hyllyssä, kuten verkkosivut lupasivat.

Tähtiusva

Kirjoitin aiemmin

Lainaus käyttäjältä: Tähtiusva - 12.06.2023, 20:45:37
Yleisesti nettiostamisen turvallisuudesta. Kuluttajalla on keinoja luotettavuuden tarkistamiseksi. Yrityksen tiedot voi tarkistaa Kauppalehden yrityshausta tai Suomen Asiakastiedoista. Vaihtoehtoja on. Muutaman euron maksu. Ei kannata siitä tinkiä jos ei tiedä yrityksestä mitään. Jos haluaa ottaa riskin niin luottokortti on ainoa järkevä.

Muutaman euron raportti antaa hyvän kuvan yrityksen nykyisestä tilanteesta.
https://www.kauppalehti.fi/tilaus/#/yritystuote?businessId=32234856&productCode=0191001

Oskari Nikkinen

Mahtaako tämä pulju olla vielä pystyssä?

Melkein kuukausi sitten tilasin tavaraa missä toimitusaika näytti olevan 3-18 päivää eikä ole toistaiseksi kuulunut mitään tilausvahvistuksen jälkeen (eikä vastattu sähköpostiin, mutta tuon vasta perjantaina lähetin).

Pappis

Lainaus käyttäjältä: Oskari Nikkinen - 09.09.2023, 23:42:59
Mahtaako tämä pulju olla vielä pystyssä?

Melkein kuukausi sitten tilasin tavaraa missä toimitusaika näytti olevan 3-18 päivää eikä ole toistaiseksi kuulunut mitään tilausvahvistuksen jälkeen (eikä vastattu sähköpostiin, mutta tuon vasta perjantaina lähetin).
Perjantaina laitoit meiliä, ja lauantaina jo valitat kun ei ole vastattu?! Jotain kohtuutta pitäisi vaatimuksissakin olla... kai heilläkin on oikeus viikonloppuvapaisiin?

einari

Jep, samaa mieltä kuin Jarkko.
Ylipäätään tuo tilausaika 3-18 päivää on turhan tarkka.
Minullakin se on ylittymässä.
Voisi muuttaa sen 'tilattavissa' tms. Kun näissä on niin monta muuttuvaa tekijää.
___
Tapio

jperala

Lainaus käyttäjältä: Oskari Nikkinen - 09.09.2023, 23:42:59
Mahtaako tämä pulju olla vielä pystyssä?

Melkein kuukausi sitten tilasin tavaraa missä toimitusaika näytti olevan 3-18 päivää eikä ole toistaiseksi kuulunut mitään tilausvahvistuksen jälkeen (eikä vastattu sähköpostiin, mutta tuon vasta perjantaina lähetin).

Olen nyt kahdesti yrittänyt tilata suodatinta putkeen, molemmissa tilauksissa odotusaika oli yli 2 kuukautta ennen kuin peruin tilauksen. Aina kun kysyin vastattiin että ensi viikolla tulee.
Edelleen, en tiedä mistä Art tilaa tavaransa mutta aika vahvoja saatavuus ongelmia tuntuu olevan ja turha lupailu ei varmaan auta. Mutta hyllytavara kyllä tulee edelleen nopeasti.
SW 72mm ED Pro refractor

Oskari Nikkinen

Lainaus käyttäjältä: Pappis - 10.09.2023, 09:11:24
Perjantaina laitoit meiliä, ja lauantaina jo valitat kun ei ole vastattu?! Jotain kohtuutta pitäisi vaatimuksissakin olla... kai heilläkin on oikeus viikonloppuvapaisiin?

No tämä ei ollut nyt se pointti vaan lähinnä se että ei ole kuulunut pihaustakaan tilauksen tekemisen jälkeen, ei edes päivitystä että mikä kestää. Ei ole ensimmäinen kerta kun useempaa kuukautta odotellaan tavaraa, mutta aiemmin ovat sentään viitsineet oma-aloitteisesti ilmoittaa että kuinka kauan odotellaan.

Mutta viimeinen kerta varmasti on kun tarvitsee tämän firman kanssa asioida.

EJP

Kävin äskettäin ostoksilla AstroArtin varastolla. Hyvin sujui kaupankäynti, ei moittimista.

Capu

#88
Tervehdys,

Onko joku onnistunut saamaan puhelimella kiinni Astro-Artin henkilökuntaa. Minulla on nyt ollut tuote heiltä tilauksessa jo tämän vuoden helmikuun alusta asti ja sähköpostitse tehtyihin kyselyihin tulee pääsääntöisesti vastaus, että tuote on heillä kahden viikon kuluessa. Tosin viimeiseen postiin olivat laittaneet, että kaupan voi perua, mutta jos jaksan odottaa, niin tuote on varmasti saman kuun aikana heillä ja toimittavat sen. Tästäkin on nyt aikaa jo lähes kolme kuukautta ja en tiedä mitä tässä enää tekisi, tilitietoja rahojen palauttamista varten en mielelläni lähetä sähköpostitse,  koska se on kuin postikortilla ne lähettäisi, kaikkien luettavissa. Puhelimitse olisi turvallisempaa, mutta useisiin soittoihin tulee vain vastaus "numeroon ei juuri saada yhteyttä"  :veryangry:

Tommi L

Lainaus käyttäjältä: Capu - 08.10.2023, 22:39:37
Tästäkin on nyt aikaa jo lähes kolme kuukautta ja en tiedä mitä tässä enää tekisi, tilitietoja rahojen palauttamista varten en mielelläni lähetä sähköpostitse,  koska se on kuin postikortilla ne lähettäisi, kaikkien luettavissa.

Kun noin kauan on kuitenkin mennyt, niin vaikuttaisi siltä, että saatavuus tavaran toimittajalla on varsin heikko. Voi olla, ettet saa haluamaasi tavaraa muualtakaan, ellei satu olemaan jonkun putiikin varastossa. Itse olen tähän mennessä saanut aina puhelinyhteyden ko. yritykseen ja se lienee hyvä tapa saada tarkempaa tietoa tilanteesta. Harmi, kun et itse ole onnistunut saamaan ketään puhelimitse kiinni. Varmasti heillä on tässä kehitettävää, jos tällaista on sattunut käymään. Tuskin kuitenkaan pahuuttaan jättäneet vastailematta.

En kyllä usko, että tuo peruminen ja rahojen palautus on ongelma, jos siltä näyttää, että tavaran saapumisessa kestää. Usein palautukset voidaan tehdä suoraan sille maksuvälineelle, millä osto on tehty, eikä tilinumeroja tarvitse lähettää. Ja vaikka ei voisikaan, niin onhan noita turvallisia menetelmiä tarvittaessa tähänkin.
Celestron C8, Celestron EdgeHD 800, Esprit 100ED, Askar FRA400
iOptron CEM70, iOptron CEM26, Celestron AVX
ASI294MM, ASI183MM, ASI462MC, ASI174MM, ASI120MM