AstroArt Store

Aloittaja vehnae, 23.11.2020, 13:07:07

« edellinen - seuraava »

jperala

Lainaus käyttäjältä: Harmaa Vaeltaja - 30.07.2024, 11:30:09Näitä tällaisia piirteitä toiminnassa oli jo puolitoista vuotta sitten, ei ne mistään yhtäkkiä ilmestyneet. Porukka ei vain uskonut asiaa vielä silloin kun niistä postailtiin tännekin.

Kuitti, itse ostelin tavaraa, mutta homma loppui siihen kun mitään tilausta ei saatu toimitettua enään ?
SW 72mm ED Pro refractor

Tommi L

Jälleen huomattavan erilaisia kokemuksia minulla.

Viime viikon perjantaina reklamoin CEM26-käsikapulan viasta jalustaan, jonka ostin heiltä lähes kaksi vuotta sitten. Takuu pelasi ja lähettivät heti uuden tulemaan. Samoin tein tilauksen tuotteesta, jota ei pitänyt olla varastossa, mutta lähti heiltä liikkeelle heti seuraavana arkipäivänä käsikapulan kanssa.

Lisäksi valmistivat mittatilaustyönä uuden jalusta-adapterin, sillä aiempaan oli tullut pieni pintakäsittelyssä sattunut virhe. Jälleen millin tarkkaa työtä ja napsahti kivasti betonitolpan nokkaan. Kuva tästä.

Täyden viiden tähden palvelua omalle kohdalleni!  :azn:
Celestron C8, Celestron EdgeHD 800, Esprit 100ED, Askar FRA400
iOptron CEM70, iOptron CEM26, Celestron AVX
ASI294MM, ASI183MM, ASI462MC, ASI174MM, ASI120MM

kava

Vaikuttaa olevan kelpo palvelua suomalaiselta astrotarvike myyjältä.

Harmaa Vaeltaja

Lainaus käyttäjältä: kava - 04.08.2024, 16:59:10Vaikuttaa olevan kelpo palvelua suomalaiselta astrotarvike myyjältä.

Joo, sen verran kelpo palvelua on tullut heiltä saatua että en halua olla koskaan enää missään tekemisissä ko puljun kanssa.

PetriKe

Mikä mahtaa olla AstroArtista osataneilla ja tilauksen peruuttaneilla rahojen kohtalo? Minä peruutin 13.5.2024 n. €400 tilauksen, enkä vieläkään ole saanut rahoja. Olen niiden perään kysellyt ja pariin kertaan on vastattu, että palautus hoidetaan.
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

Tane

Peruutin huhtikuun lopulla 186 euron tilauksen ja sain rahat kesäkuun puoleen väliin mennessä takaisin. Noin seitsemän viikkoa meni peruutusilmoituksestani.
Celestron C14, ASI 462 mono

TiPi

Ikävä kyllä näytän joutuvan toteamaan saman kuin niin moni muukin tässä ketjussa, eli tulleeni huijatuksi tilattuani tarvikkeita AstroArt Storesta.

Oma tarinani alkoi maaliskuussa kun tilasin pojalle syntymäpäivälahjaksi kaukoputken ja muutaman varusteen. Tuolloin minulle ilmoitettiin, että saatavuudessa on ongelmia ja toimitukseen menee noin 8 viikkoa. Asia oli ok, sillä tiesin tuon putken osalta olevan kova kysyntä ja saatavuuden kanssa haasteita.

Aikaa kului, eikä putkesta kuulunut mitään, joten kyselin perään ja jäin odottamaan vastausta. Elokuun alussa viestiini vastattiin, pahoiteltiin lomien viivästyttäneen vastaamista ja kerrotiin putken ja varusteiden olevan toimituksessa 15.8. Tuo ajankohta tuli ja meni, putkea ei ole näkynyt, tilaus on edelleen vastaanotettu tilassa ja tiedusteluihini ei ole enää edes vastattu. Tänä aikana ko. firman edustajat näyttävät kovinkin olleen aktiivisia Facebookissa ja muissa kanavissa antaen kuvan toimivasta ja palvelevasta kaupasta.

Nyt kun olen lukenut, mitä kokemuksia muut ovat jakaneet firmasta, joudun toteamaan, että olisi pitänyt googlata ennalta.  :embarrassed:

Tilauksen arvo on noin 900€, joten ihan olankohautuksella tätä en meinaa ohittaa. Kysymys kuuluu, että miten olette saaneet rahanne takaisin? Perumalla tilauksen ja odottamalla kuukausia maksun palautusta? Tuleeko näin edes vai pitääkö painostaa viranomaisten kautta? Itse maksoin Klarnan kautta, mutta tyhmänä menin maksamaan ostoksen suoraan enkä ottanut laskulle.

Eipä ole ennen kotimaassa moista kauppiasta kohdalle osunut ja toiminta täyttää varmasti jo huijauksen merkit. Ikävää kun näitä suomalaisia kauppoja on kovin vähän mistä tilata harrastukseen tarvikkeita.


jukka_m

Täällä kans yksi huijauksen uhri. Tilasin helmikuussa jalustan n. 800€ ja kesäkuuhun asti jaksoin kysellä koska saapuu. Sain vastaavia selityksiä viivästymiselle kuten muutkin ja kesäkuussa peruin tilauksen. Rahat luvattiin palautuvan 14 vuorokauden kuluessa.
Edelleen odottelen...

Ehdotin rahojen palautukselle vaihtoehdoksi varastossa olevien tuotteiden lähetystä. Tämä kuitattiin että onnistuu mutta ei mitään ole tapahtunut. Nyt kuukauteen ei kukaan ole vastannut viesteihin.

Annoin viimeisessä viestissä tämän viikon aikaa hoitaa asia kuntoon. Ensiviikolla otan yhteyttä kuluttaja asiamieheen ja taidan tehdä myös rikosilmoituksen.




Harmaa Vaeltaja

En malta olla olematta aavistuksen vahingoniloinen. Kun olen täällä kertonut jo toista vuotta heidän toilailuistaan niin jokaiseen postaukseeni ilmestyi useampi selittäjä miten heillä on asia onnistunut vaikka odotusta on tullut kuukausikaupalla ja että ovat tyytyväisiä. Merkit firman ongelmista on ollut seinällä jo todella pitkään, mutta aina joku selittää ne olemattomiksi. Tein kahden vuoden ajan koeostoja vajaan puolen vuoden välein käyttäen Klarnan "maksetaan kun toimitettu" maksutapaa ja aina osto meni pieleen.

janikoo

Tilasin itse täältä kaukoputken muutama kuukausi sen jälkeen kun liike avasi ja olihan siinä säätöä. Ensin kesti yli kuukauden varastossa olevan tuotteen toimitus, sitten paljastui että lähettivät väärän (halvemman) putken kuin minkä tilasin. Oikean tilauksen saamisessa kesti aika pitkään palautusrumbat mukaanlukien, mutta kyllä se lopulta tuli.

Silloin jäi kuitenkin vaikutelma että liikkeen pyörittäjä aidosti halusi palvella parhaansa mukaan ja pistin alkukankeuksien piikkiin asian. Kuulostaa kuitenkin huolestuttavalta nyt täältä lukemani tarinat. Eikös se liikkeen pyörittäjä itsekin ole harrastaja, lue tätä foorumia ja voisi kommentoida, että missä mennään?
Tak FC-100DC, Scopetech Mount Zero, Leofoto LS-364C

jukka_m

Ei tarvinnu ruveta tekemään rikosilmoitusta. Tänään sain rahani takaasi.

TiPi

Päivitys omaan tilanteeseeni. Päädyin perumaan tilauksen koska toimitukselle ei 5kk odottelun jälkeenkään pystytty antamaan mitään sitovaa aikataulua. Perumisesta sain vahvistuksen nopeasti ja koska olin maksanut Klarnan kautta, rahat palautui kaksi päivää peruutuksen jälkeen tilille.

Asia siis omalta osaltani päätöksessä ja tilaus tulee nyt ulkomailta kauppiaalta, joka on aikaisemminkin onnistunut toimittamaan tilaukset ilman kummempia odotteluita.

Itse olisin toivonut tästä positiivista kokemusta, koska mieluummin tuen kotimaisia yrittäjiä, mutta tällä kertaa tämä vain ei onnistunut.

mistral

Hyvä kun sait rahat takaisin.

Juhiz1979

Sain myös rahat tilauksen peruuttamisesta takaisin. Kestihän siinä suhteellisen kauan (about 10 viikkoa) mutta joka tapauksessa palautus oli tullut.

Esamursu

Pitääkö olla huolissaan? No joo, vähän on kahtalaista kokemusta. Paljon jossain vaiheessa olin yhteydessä ja joihinkin asioihin vastattiin ja jotkut kysymykset vain jätettiin vastaamatta. Ja välillä se vastaaminen loppui kokonaan. Jukan kanssa joskus ihan puhelimessakin jutellut ja hyvä kuva jäi siitä.

Reilu vuosi sitten lähti seurantapää huoltoon/korjaukseen, sen jälkeen asiasta ei olekaan enää kuulunut.

Vuosia ollut kaikenlaista ongelmaa ja kuvaamaan ei ole kaikkien vaikeuksien takia päässyt, vaikka paljon tullut rahaa laitettua harrastukseen. Alkuinnostus oli silloin jokunen vuosi sitten kova, nyt se on mennyt kyllä todellakin ohi vaikeuksien takia. Tämä ei tietenkään AstroArtiin tältä osin liity, mutta eipä sitä verkonpainoa ole sen takia edes kysellyt, kun innostusta ei alaan tältä osalta enää juurikaan ole.

Omien kokemuksien osalta aika neutraali kuva kyseisestä firmasta.