Raumalle kaivattaisiin Rauman Freinetkouluun esitelmöitsijää.

Aloittaja tähti_ville, 26.09.2009, 17:08:14

« edellinen - seuraava »

tähti_ville

Heippa,

Veljeni tytär toimii Rauman Freinetkoulussa opettajana ja käväisi kyläilemässä täällä minun luonani ja tuli puheeksi tähtiharrastukseni, josta syntyi keskustelu jotta tulisinko heidän kouluulle luennoimaan tästä harrastuksesta. Niin vastasin hänelle, että on vähän liian pitkällä ja välttämättä työni vuoksi en pääse käymään ja lupasin tiedustella löytyisikö halukkaita harrastajia Raumalt.
Jos löytyy niin vastauksia oottelen kovasti. Lupasi kuulemma jonkinlaisen korvauksenkin tapahtumasta, mutta sen suuruudesta ei minulla ole tietoa.
Näin mahdollisesti saisimme jonkun nuoren kiinnostumaan tästä.

terveisin Antti.

tähti_ville

Heippa taas,

Voiko se tosiaan olla mahdollista ettei Raumalta tai lähiympäristöstä ei löydy yhtään tähtiharrastajaa, joka olisi valmis uhraamaan omasta ajastaan pienen osan lapsille, koulunuorille jotka olisivat kiinnostuneita tähti harrastuksesta????

Terveisin Antti.

Miikka Sikkilä

Hei Antti!

Harmillinen tilanne. Itse asun sen verran kaukana, ettei tuosta selviä ihan yhdessä päivässä. Olen käynyt viimeksi eilen paikallisella koululla pitämässä nuorille tähtitieteestä fysiikan tunnin luentoja ja rohkaisun sanana se on kyllä mukavaa puhaa! Mielestäni astronomian esitteleminen nuorisolle on ehkäpä tärkeintä työtä pitkällä tähtäimellä tähtitieteen hyväksi, koska  tulevaisuuden harrastajat sekä tiedemiehet ja naiset kasvavat tästä porukasta. Toivottavasti luennon järjestäminen onnistuisi!
Miikka Sikkilä - Oulu

Reijo Teränen

Katsoppas tähtiharrastusyhdistykset sieltä löytyy RSTH Rauman seudun tähtitieteenharrastajat (Karvinen ) kysyppä sieltä.
Reijo Teränen.  SW 200,  Bresser Pluto .

tähti_ville

Heippa,

Täytyy kysellä josko sieltä saisi apua asiaan. Juu ja eikä sen tarvii olla niin tieteellistä opastusta  kun pää asia taitaa olla heilläkin mitä ymmärsin Piia opettajan puheista, että riittää kun kertoo kaukoputkista , taivaalla olevista kohteista ja miten niitä voi katsella.
Mutta kiitokset vastauksista ja jos AP olet lukemassa tätä niin etkös Sinä ollut Raumalta?

Terveisin Antti.

Edit Laitoin sähköpostia yllä olevaan seuraan ja pidellään peukkuja josko tärppäisi.

AP

Antti Paaso

tähti_ville

Hei AP.

Lainaus käyttäjältä: AP - 30.09.2009, 09:49:03
Töissä jumissa päivisin. Valitan.

T:AP

OK. Onkos Sinulla tietoa tuosta Rauman seudun tähtitieteenharrastajat ryhmästä onko siellä mitään toimintaa nykyisin?

terveisin Antti

AP

En tarkemmin tiedä tuon ryhmän aktiivisuudesta, täällä oli kyllä joskus ihan oma Ursankin alajaosto (joka tosin nyttemmin lopetettu ja havaintovälineetkin käsittääkseni jollekin koululle luovutettu).

T:AP
Antti Paaso

tähti_ville

No kait siitä sitten jotain kuuluu kun laitoin sinne sähöpostia ja jos ei kuulu niin sitten on toiminta hiipunut. Aika näyttää.

terv. Antti

tähti_ville

Heippa Raumalaisille ja myös muillekin.

Sain yhteyden harrastajiin ja asiat ovat edistymässä, joten kiitokset minun puolesta kaikille jotka projektiin mahdollisesti osallistuvat.

Terveisin Antti.

Jk. Sitten kun projekti on ohi niin olisi mielenkiintoista kuulla kommentteja miten meni.