Konus Giant 20x80 + Sirui P-306

Aloittaja ispa, 28.10.2024, 00:06:08

« edellinen - seuraava »

ispa

Nämä Konus Giant 20x80 kiikarit ovat saaneet hyviä arvosteluja. Verkkokaupassa ne olivat 10 % halvempia kuin yhdessä halpaliikkeessä. Verkkokaupan varastossa on vielä 3 kpl näitä.

Minulla on EQ-3 Pro -jalusta, mutta ostin vielä Sirui P-396 monopodin. Sitähän voi käyttää myös kameran kanssa muuhun tarkotukseen kuin tähtien katseluun / kuvaamiseen.

Ei ole tullut lähdettyä kolmijalan ja kaukoputken kanssa luontoon katsomaan tähtiä kun vaatisi käytännössä autoa ja olen autoton lähinnä filosofisista syistä.
Ilpo Kantonen

Leo

Mainiot kiikarit entisten 16 x 50 kaveriksi. Jalustan tuo kaipaa ja mielellään tukevan sellaisen.

ispa

Lainaus käyttäjältä: Leo - 03.01.2025, 19:44:36Mainiot kiikarit entisten 16 x 50 kaveriksi. Jalustan tuo kaipaa ja mielellään tukevan sellaisen.

Minä ostin monopodin. Saa nähdä, riittääkö. Tässä on ollut vielä niin, etten ole yöllä katsellut taivaalle, vaan nukkunut yöt, jotta olisi kohtuuvirkeä seuraavana päivänä. Joskus pakotetusti esim. jonkun menemisen takia ja josku muuten vain väsyttänyt paljon.

On kyllä EQ-3 -jalusta, johon saanee sopivan adapterin. Se on kuitenkin paljon hankalampi jalkaisin liikkuessa viedä minnekään.
Ilpo Kantonen