AstroArt Store

Aloittaja vehnae, 23.11.2020, 13:07:07

« edellinen - seuraava »

Tane

Peruutin huhtikuun lopulla 186 euron tilauksen ja sain rahat kesäkuun puoleen väliin mennessä takaisin. Noin seitsemän viikkoa meni peruutusilmoituksestani.
Celestron C14, Losmandy G11 ja Touptek 3G 290 mono

TiPi

Ikävä kyllä näytän joutuvan toteamaan saman kuin niin moni muukin tässä ketjussa, eli tulleeni huijatuksi tilattuani tarvikkeita AstroArt Storesta.

Oma tarinani alkoi maaliskuussa kun tilasin pojalle syntymäpäivälahjaksi kaukoputken ja muutaman varusteen. Tuolloin minulle ilmoitettiin, että saatavuudessa on ongelmia ja toimitukseen menee noin 8 viikkoa. Asia oli ok, sillä tiesin tuon putken osalta olevan kova kysyntä ja saatavuuden kanssa haasteita.

Aikaa kului, eikä putkesta kuulunut mitään, joten kyselin perään ja jäin odottamaan vastausta. Elokuun alussa viestiini vastattiin, pahoiteltiin lomien viivästyttäneen vastaamista ja kerrotiin putken ja varusteiden olevan toimituksessa 15.8. Tuo ajankohta tuli ja meni, putkea ei ole näkynyt, tilaus on edelleen vastaanotettu tilassa ja tiedusteluihini ei ole enää edes vastattu. Tänä aikana ko. firman edustajat näyttävät kovinkin olleen aktiivisia Facebookissa ja muissa kanavissa antaen kuvan toimivasta ja palvelevasta kaupasta.

Nyt kun olen lukenut, mitä kokemuksia muut ovat jakaneet firmasta, joudun toteamaan, että olisi pitänyt googlata ennalta.  :embarrassed:

Tilauksen arvo on noin 900€, joten ihan olankohautuksella tätä en meinaa ohittaa. Kysymys kuuluu, että miten olette saaneet rahanne takaisin? Perumalla tilauksen ja odottamalla kuukausia maksun palautusta? Tuleeko näin edes vai pitääkö painostaa viranomaisten kautta? Itse maksoin Klarnan kautta, mutta tyhmänä menin maksamaan ostoksen suoraan enkä ottanut laskulle.

Eipä ole ennen kotimaassa moista kauppiasta kohdalle osunut ja toiminta täyttää varmasti jo huijauksen merkit. Ikävää kun näitä suomalaisia kauppoja on kovin vähän mistä tilata harrastukseen tarvikkeita.


jukka_m

Täällä kans yksi huijauksen uhri. Tilasin helmikuussa jalustan n. 800€ ja kesäkuuhun asti jaksoin kysellä koska saapuu. Sain vastaavia selityksiä viivästymiselle kuten muutkin ja kesäkuussa peruin tilauksen. Rahat luvattiin palautuvan 14 vuorokauden kuluessa.
Edelleen odottelen...

Ehdotin rahojen palautukselle vaihtoehdoksi varastossa olevien tuotteiden lähetystä. Tämä kuitattiin että onnistuu mutta ei mitään ole tapahtunut. Nyt kuukauteen ei kukaan ole vastannut viesteihin.

Annoin viimeisessä viestissä tämän viikon aikaa hoitaa asia kuntoon. Ensiviikolla otan yhteyttä kuluttaja asiamieheen ja taidan tehdä myös rikosilmoituksen.




Harmaa Vaeltaja

En malta olla olematta aavistuksen vahingoniloinen. Kun olen täällä kertonut jo toista vuotta heidän toilailuistaan niin jokaiseen postaukseeni ilmestyi useampi selittäjä miten heillä on asia onnistunut vaikka odotusta on tullut kuukausikaupalla ja että ovat tyytyväisiä. Merkit firman ongelmista on ollut seinällä jo todella pitkään, mutta aina joku selittää ne olemattomiksi. Tein kahden vuoden ajan koeostoja vajaan puolen vuoden välein käyttäen Klarnan "maksetaan kun toimitettu" maksutapaa ja aina osto meni pieleen.

janikoo

Tilasin itse täältä kaukoputken muutama kuukausi sen jälkeen kun liike avasi ja olihan siinä säätöä. Ensin kesti yli kuukauden varastossa olevan tuotteen toimitus, sitten paljastui että lähettivät väärän (halvemman) putken kuin minkä tilasin. Oikean tilauksen saamisessa kesti aika pitkään palautusrumbat mukaanlukien, mutta kyllä se lopulta tuli.

Silloin jäi kuitenkin vaikutelma että liikkeen pyörittäjä aidosti halusi palvella parhaansa mukaan ja pistin alkukankeuksien piikkiin asian. Kuulostaa kuitenkin huolestuttavalta nyt täältä lukemani tarinat. Eikös se liikkeen pyörittäjä itsekin ole harrastaja, lue tätä foorumia ja voisi kommentoida, että missä mennään?

jukka_m

Ei tarvinnu ruveta tekemään rikosilmoitusta. Tänään sain rahani takaasi.

TiPi

Päivitys omaan tilanteeseeni. Päädyin perumaan tilauksen koska toimitukselle ei 5kk odottelun jälkeenkään pystytty antamaan mitään sitovaa aikataulua. Perumisesta sain vahvistuksen nopeasti ja koska olin maksanut Klarnan kautta, rahat palautui kaksi päivää peruutuksen jälkeen tilille.

Asia siis omalta osaltani päätöksessä ja tilaus tulee nyt ulkomailta kauppiaalta, joka on aikaisemminkin onnistunut toimittamaan tilaukset ilman kummempia odotteluita.

Itse olisin toivonut tästä positiivista kokemusta, koska mieluummin tuen kotimaisia yrittäjiä, mutta tällä kertaa tämä vain ei onnistunut.

mistral

Hyvä kun sait rahat takaisin.

Juhiz1979

Sain myös rahat tilauksen peruuttamisesta takaisin. Kestihän siinä suhteellisen kauan (about 10 viikkoa) mutta joka tapauksessa palautus oli tullut.

Esamursu

Pitääkö olla huolissaan? No joo, vähän on kahtalaista kokemusta. Paljon jossain vaiheessa olin yhteydessä ja joihinkin asioihin vastattiin ja jotkut kysymykset vain jätettiin vastaamatta. Ja välillä se vastaaminen loppui kokonaan. Jukan kanssa joskus ihan puhelimessakin jutellut ja hyvä kuva jäi siitä.

Reilu vuosi sitten lähti seurantapää huoltoon/korjaukseen, sen jälkeen asiasta ei olekaan enää kuulunut.

Vuosia ollut kaikenlaista ongelmaa ja kuvaamaan ei ole kaikkien vaikeuksien takia päässyt, vaikka paljon tullut rahaa laitettua harrastukseen. Alkuinnostus oli silloin jokunen vuosi sitten kova, nyt se on mennyt kyllä todellakin ohi vaikeuksien takia. Tämä ei tietenkään AstroArtiin tältä osin liity, mutta eipä sitä verkonpainoa ole sen takia edes kysellyt, kun innostusta ei alaan tältä osalta enää juurikaan ole.

Omien kokemuksien osalta aika neutraali kuva kyseisestä firmasta.

NM

Moi Esamursu,

Voidaan todeta yhdessä että pitää olla huolissaan kaupan toimintamalleista...

Tosiaan se sinun huollossa oleva seurantapää myytiin minulle, kaupan mukaan vahingossa. Toisaalta sitä ei kauppa eikä tarina kerro, että miten voidaan vahingossa myydä sinun huollossa oleva seurantapää, mutta myös sinun huollossa oleva Asiair oli kaupan...

Osa voi kuitata tämän "tekevälle sattuu" -mentaliteetilla, mutta suomeksi tämä on petos.

Mutta joo, ostelin season salesta tarvikkeita, kuten tämän jalustan. Jalustan piti tulla uudella kolmijalalla, mutta sitä ja vastapainoja ei kuulunut, eikä näkynyt - nyt selvisi syykin :)

Hinnassakin tultiin vastaan, että ostan itse kolmijalan.

No nyt kun nämä asiat tässä on selvinnyt, niin palautan KAIKKI tilaamani tavarat kauppaan, jonka jälkeen teen rikosilmoituksen petoksesta.

Ai niin anteeksi jos jalustanpään palautuksessa kestää, odottelen vielä klarnalta toimintaohjeita miten tälläisissä tapauksissa toimitaan, voi olla ennakkotapaus :D

Jos haluat kuulla kuukausia selityksiä ja olet valmis ottamaan riskin että ostat toisen asiakkaan huollossa olevan tuotteen niin tämä on sinun kauppasi ehdottomasti.

Itse jatkossa maksan vaikka 10-20% enemmän että asiointi sujuu niinkuin kaupalla pitääkin.

Olihan näitä punaisia lippuja ilmassa, mutta ihan näin pitkälle en uskonut kotimaisen pienen piirin kaupan menevän.



Esamursu

Tervehdys NM

Jahas, päivitetäänpä tuota viime viikon kirjoitusta. Siis olin lähettänyt seurantapään yli vuosi sitten AstroArtille ja pyysivät vielä AsiAirin mukaan, että voivat tarkistaa että vika ei ole siinä. Omalta osalta asia jäi kun kiinnostuskin oli vähän lopahtanut koko harrastusta kohtaan.

Viime viikolla luin täältä kokemuksia kyseisestä kaupasta ja kirjoitin sen oman viestini, jonka jälkeen kysyin AstroArtilta mikä on seurantapään tilanne. Oltiin pahoillaan että tapaus oli unohtunut. AsiAir oli kuulemma hyllyssä ja seurantapään tilannetta selvitetään että riittääkö kortin vaihto. Ja oli jonkunlaista yritystä kuitata tavarat rahalla.

Vyyhti alkoi purkautua eilen ja täytyy sanoa että hermo oli hiukan kireällä. Yksityisviestin kautta selvisi että seurantapääni on myyty ja ei tosiaankaan unohtunut hoitaa, niinkuin minulle kaupan puolelta väitettiin. Ja AsiAir oli vielä sen takia hyllyssä, koska sitä ei oltu saatu myytyä. Siitäkin näin kuvankaappauksen AsiAirin myyntiyrityksestä toiselle henkilölle.

Minun seurantapääni uudelle omistajalle oli selitelty ummet ja lammet, eli taas valehdeltu päin naamaa niinkuin minullekin. Mutta sain kuvan seurantapäästäni ja sisällä oli minun tussilla tekemiä merkkejä, eli 100% minun, vaikka AstroArt on muuta valehdellut kaikille osapuolille. Seurantapää oli myynnissä ilman jalustaa ja vastapainoja ja ihan ymmärrettävää, koska ne on minulla täällä.

Ja tässä kun tätä kirjoitan alkaa verenpaineet nousta tällaisesta toiminnasta ja voi olla että kaikkea ei ehkä tähän tule laitettua ja varmaan jossakin asioissa parempi niin.

Eilen laitoin AstroArtille palautetta ja annoin kaksi viikkoa aikaa hoitaa asia kuntoon, muuten se on rikosilmoitus. Sieltä suunnalta en halua mitään yhteydenottoja, nuo aikaisemmat valeet ja selittelyt riittää nyt!

Älkää hyvänen aika laittako pennin jeniä tuohon kauppaan.



TeemuP

Lainaus käyttäjältä: Esamursu - 03.09.2024, 05:14:42Tervehdys NM

Jahas, päivitetäänpä tuota viime viikon kirjoitusta. Siis olin lähettänyt seurantapään yli vuosi sitten AstroArtille ja pyysivät vielä AsiAirin mukaan, että voivat tarkistaa että vika ei ole siinä. Omalta osalta asia jäi kun kiinnostuskin oli vähän lopahtanut koko harrastusta kohtaan.

Viime viikolla luin täältä kokemuksia kyseisestä kaupasta ja kirjoitin sen oman viestini, jonka jälkeen kysyin AstroArtilta mikä on seurantapään tilanne. Oltiin pahoillaan että tapaus oli unohtunut. AsiAir oli kuulemma hyllyssä ja seurantapään tilannetta selvitetään että riittääkö kortin vaihto. Ja oli jonkunlaista yritystä kuitata tavarat rahalla.

Vyyhti alkoi purkautua eilen ja täytyy sanoa että hermo oli hiukan kireällä. Yksityisviestin kautta selvisi että seurantapääni on myyty ja ei tosiaankaan unohtunut hoitaa, niinkuin minulle kaupan puolelta väitettiin. Ja AsiAir oli vielä sen takia hyllyssä, koska sitä ei oltu saatu myytyä. Siitäkin näin kuvankaappauksen AsiAirin myyntiyrityksestä toiselle henkilölle.

Minun seurantapääni uudelle omistajalle oli selitelty ummet ja lammet, eli taas valehdeltu päin naamaa niinkuin minullekin. Mutta sain kuvan seurantapäästäni ja sisällä oli minun tussilla tekemiä merkkejä, eli 100% minun, vaikka AstroArt on muuta valehdellut kaikille osapuolille. Seurantapää oli myynnissä ilman jalustaa ja vastapainoja ja ihan ymmärrettävää, koska ne on minulla täällä.

Ja tässä kun tätä kirjoitan alkaa verenpaineet nousta tällaisesta toiminnasta ja voi olla että kaikkea ei ehkä tähän tule laitettua ja varmaan jossakin asioissa parempi niin.

Eilen laitoin AstroArtille palautetta ja annoin kaksi viikkoa aikaa hoitaa asia kuntoon, muuten se on rikosilmoitus. Sieltä suunnalta en halua mitään yhteydenottoja, nuo aikaisemmat valeet ja selittelyt riittää nyt!

Älkää hyvänen aika laittako pennin jeniä tuohon kauppaan.



hyvältä kuulostaa itselläkin on ollut ongelmia tuon puljun kanssa. Viime vuonna totesin että en osta sieltä mitään.

jperala

Aika uskomatonta, aika pitkälle on tultu siitä kun kauppias itse kertoi siitä miten tärkää on pitää asiakkaat tyytyväisinä, nyt myydään jo toisen omaisuutta ? eipä ole ollut tarvetta onneksi ostella mitään.
SW 72mm ED Pro refractor

PetriKe

Päivitetäänpä omakin tilanne, eli 13.5. peruutetun tilauksen rahat sain tililleni 12.9. eli 4 kk:n jälkeen. Asiat lähtivät purkautumaan vasta sen jälkeen, kun kerroin siirtäväni asian hoidon lakimiehelle.

Ymmärrän kyllä nuoren yrityksen haasteet ja ongelmat, mutta tällaisten asioiden täytyy vain toimia, jos halutaan pitää asiakkaista huolta. Tällaisen kokemuksen jälkeen asiakas usein äänestää jaloillaan, ja siirtyy käyttämään toisen yrityksen palveluita.
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa